W związku z nowelizacją ustawy o PPE z dnia 1 lipca 2022 r., zmianie uległ sposób przekazywania uczestnikom pracowniczych programów emerytalnych (PPE) potwierdzeń transakcji.
Nowe przepisy stanowią, że potwierdzenia transakcji dostarczane są uczestnikom programów w postaci elektronicznej, pozwalającej na zapisanie ich treści na trwałym nośniku informacji, w formie zbiorczego zestawienia transakcji dokonanych w danym roku kalendarzowym.
W celu realizacji powyższego obowiązku, począwszy od 1 stycznia 2023 r., zestawienia transakcji dotyczące PPE są podstawiane uczestnikom programów w Esaliens24.
Wysyłka zestawienia pocztą w postaci papierowej jest możliwa wyłącznie na wniosek uczestnika PPE, zgłoszony np. za pośrednictwem infolinii dla uczestników Funduszy Esaliens.
Zobacz ulotkę dla pracowników z informacją o tej zmianie, a także instrukcją w jaki sposób można pobrać zestawienie transakcji po zalogowaniu na swoje konto uczestnika w Esaliens24. Ulotka zawiera także informacje odnośnie uzyskania dostępu do Esaliens24.
Informujemy, że zestawienia transakcji PPE za 2022 r. są już dostępne w Esaliens24.
W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi autozapisu pracowników do PPK uprzejmie informuję, że powyższe dotyczy pracodawców prowadzących PPK.
Pracodawcy prowadzący PPE (tak jak jest to w naszym przypadku), w którym składka podstawowa wynosi minimum 3,5% oraz partycypacja w PPE utrzymuje się na poziomie 25% zatrudnionych i PPE było prowadzone lub zostało założone w terminie wskazanym w art. 134, ust. 1 ustawy o ppk, są zwolnieni z obowiązku zawierania umowy o zarządzanie PPK (zgodnie z art. 133 ust. 1 ustawy o ppk).
Powyższe oznacza, że autozapis do PPK Nas nie dotyczył i dlatego nie były zbierane od pracowników deklaracje rezygnacji z PPK
Zaloguj się aby opublikować komentarz.